Avainsana: yrityskaupat

Ajoitus ratkaisee – ja ajoituksen ratkaisevat tavoitteet
Yrityskaupassa onnistumista ei ratkaise yksin markkinatilanne, vaan ennen kaikkea se, miten hyvin omistajien tavoitteet on määritelty ja miten prosessi suunnitellaan tavoitteet huomioiden.

Yksi tarjous vai useita? Miksi kilpailu on myyjän paras ystävä
Moni omistaja saa suoran yhteydenoton kiinnostuneelta ostajalta ja ajattelee sen olevan paras ja helpoin tie kauppaan. Näin ei kuitenkaan ole – ilman vaihtoehtoja neuvotteluvoima on ostajalla.

Paras ostaja löytyikin yllättävästä suunnasta
Yleisin ja suurin virhe yrityskaupassa on aloittaa myyntineuvottelut vain yhden kiinnostusta osoittaneen tahon kanssa.

Kiinnostunut ostaja – nopea ja helppo kauppa?
Yksittäisen ostajan osoittama kiinnostus houkuttaa. Odotuksena on nopea ja helppo kauppa hyvään hintaan.

Kuusi tärkeää asiaa yritysjärjestelyä harkitsevalle omistajalle
Yrityskauppa on usein ainutkertainen tapahtuma ja kaupan halutaan toteutuvan parhain mahdollisin ehdoin – niin taloudellisesti kuin muutenkin.

Myyntikunto – Mitä se tarkoittaa käytännössä?
Yrityksen pitäminen myyntikunnossa tai rakentaminen myyntikuntoon on usealla omistajalla mielessä.

Yrityskaupan ajoitus ja markkinanäkymä juuri nyt
Tärkeä ajankohtainen havainto on, että yritysten myyjät ovat säikähtäneet ostajia enemmän yrityskauppamäärien laskua huippuvuosien 2020-2022 ennätystasoilta.

Kun ostaja lähestyy ostoaikeissa – Miksi tunne ja järki käskee eri tavalla?
Mahdollisen ostajan osoittama kiinnostus toimii usein myyntiajatuksien laukaisijana. Tällaisessa omistajia imartelevassa tilanteessa on myös mahdollisuus mennä lankaan.

Yrityskaupat: Yrityksen hinta ja arvo ovat eri asioita
Tässä artikkelissa hinnan ja arvon yhteyttä käsitellään yrityskauppatilanteen näkökulmasta. Myyntihän voi olla paras vaihtoehto silloin, kun yritys on arvokkaampi jollekin toiselle kuin omistajille itselleen.

Yrityskauppa: Mitä muut ajattelevat, jos myymme yrityksen?
Yrityskauppamarkkina on nyt vahva ja monilla omistajilla on herännyt ajatuksia yritysjärjestelyjen suhteen. Yrityksen myyminen on kuitenkin suuri muutos omistajille ja suuret muutokset herättävät aina erilaisia kysymyksiä ja jopa pelkoja.

Yrityksen arvo ja sen kasvattaminen yrityskaupassa
Yrityksen arvon määritykseen käytetään hyvin erilaisia tunnuslukuja ja argumentteja, mutta loppujen lopuksi yrityksen arvo on hyvin yksiselitteinen. Arvo kuvaa arvioijan näkemyksiä tulevaisuuden tuotoista.