Kaikki julkaisut

Tietoiskut

Tietoiskut

Kaksi tärkeintä tekijää yrityskaupoissa

Yrityskauppamarkkina on nyt vahva ja monilla omistajilla on herännyt ajatuksia yritysjärjestelyjen suhteen. Myyntiajatukset voivat myös herätä esimerkiksi yksittäisen ostajan osoittaman kiinnostuksen myötä.

Tietoiskut

Hyödy yrityskauppamarkkinan korkeapaineesta

Elvytyspolitiikan lisäksi yrityskauppoja kiihdyttää yritysten tarve muokata strategioitaan vastaamaan muuttunutta toimintaympäristöä sekä vauhdittaa asiakashankintaansa, joka voi olla entistä hankalampaa perinteisin keinoin toteutettuna.

Tietoiskut

Näitä yhtiöitä ulkomaiset ostajat nyt hamuavat Suomesta – ”Hinnat ovat selkeästi suurempia”

Ulkomaiset ostajat ovat nyt erityisen kiinnostuneita tietynlaisista suomalaisista yhtiöistä. Ostajat liikkeellä. Kuluva vuosi on ollut yrityskauppamarkkinoilla vilkas, eikä hiljenemisen merkkejä näy.

Tietoiskut

Yrityskaupat: Kun ostaja osoittaa ostokiinnostusta – miten toimia?

Myyntiajatukset heräävät usein esimerkiksi yksittäisen ostajan osoittaman kiinnostuksen myötä. Tällaisessa omistajia imartelevassa tilanteessa usein järki unohtuu, tunteet vievät mennessään - ja helposti ajaudutaan etenemään vain tämän yhden kiinnostuneen kanssa.

Tietoiskut

Yrityskauppa: Oikea ajoitus ja hiljainen myynti

Viime kuukaudet ovat osoittaneet, kuinka herkästi teemme päätöksiä tunnepohjalta. Se on inhimillistä ja kuuluu elämään. Parhaiten menestyvät omistajat kuitenkin hyödyntävät päätöksenteossa tietoa ja todisteita.

Tietoiskut

Yrityskaupat: Älä pelkää hakea kilpailevia ostotarjouksia

Myyntiajatukset heräävät usein esimerkiksi yksittäisen ostajan osoittaman kiinnostuksen myötä. Tällaisessa omistajia imartelevassa tilanteessa usein järki unohtuu ja tunteet vievät mennessään.

Tietoiskut

Yrityskauppa-aktiivisuus jatkuu vahvana

Loppuvuodesta 2020 yrityskauppa-aktiivisuus oli todella vahvaa ja viime vuoden kokonaisvolyymi on ennakkotietojen perusteella vuotta 2019 korkeammalla tasolla.

Tietoiskut

Yrityskaupat: Mahdollisuuksien arviointi juuri nyt

Viime kuukaudet ovat jälleen osoittaneet, kuinka herkästi teemme päätöksiä tunnepohjalta. Se on inhimillistä ja kuuluu elämään. Parhaiten menestyvät omistajat kuitenkin hyödyntävät päätöksenteossa tietoa ja todisteita.

Tietoiskut

Yritysarvo on tehokas mittari myös kriisitilanteissa

Aktiivinen omistaja seuraa arvonkehitystä kaikissa tilanteissa, myös ja erityisesti syvimmän kriisin keskellä. Koska yrityksen arvo on kaikkien tulevien tuottojen nykyarvo, se on tehokas mittari juuri siksi, että se huomioi kattavasti tuleviin rahavirtoihin liittyviä tekijöitä.

Tietoiskut

Tee näin, kun tavoitteena on yrityksen myynti 5 vuoden kuluessa

Kun omistajatavoitteena on toteuttaa yritysjärjestely mieluummin 0-5 vuoden kuin 5-10 vuoden aikaikkunassa, on erityisen tärkeää pysähtyä pohtimaan asiaa tarkemmin juuri nyt.

Artikkelit

Omistajatavoite luo arvoa

Omistajatavoite tai -profiili antaa suunnan yritykselle. Tälle pohjalle luodaan sekä orgaaniset että epäorgaaniset arvoa kasvattavat toimet. On tärkeää ymmärtää mistä tullaan ja mihin ollaan menossa.