Avainsana: yrityskaupat

Voisitko saada tavoitehinnan yrityskaupasta nykytilanteessa?
Yrityksen myyntihankkeen käynnistämisen perusedellytyksiä ovat 1) realistiset tavoitteet kaupan ehdoille ja 2) omistajien henkinen valmius toimia, kun pöydällä on asetettujen tavoitteiden mukainen tarjous.

Onko Suomesta tulossa tytäryhtiötalous?
Meitä Nordic Growthissa on askarruttanut pitkään aina silloin tällöin kuultu kommentti siitä, että Suomesta on tulossa tytäryhtiötalous. Tytäryhtiötaloutta pidetään haavoittuvana, sillä johdon kotimaalla ja pääkonttorin paikalla uskotaan olevan merkitystä sille, missä yritykset saneeraavat huonoina aikoina tai vastaavasti mihin investoivat

Parempi hinta ja ehdot yrityskaupassa
Yritysjärjestely on yksilöllinen ja ainutkertainen projekti, jossa parasta lopputulosta haettaessa korostuu kaksi asiaa ylitse muiden.

Älä pelkää myydä yritystäsi
Vastuullisuutta omistajana voi parhaiten osoittaa ottamalla arkailun sijasta aktiivisen otteen yritysjärjestelyasioissa.

Yrityskauppa käy – ostajat ovat tarkkoja tuotto-odotuksista
Yrityskauppa-aktiviteetti on hyvällä tasolla, mutta investoijat ovat tarkkoja tuotto-odotustensa suhteen. Yritysjärjestelyissä onnistumisessa korostuu tieto ja todisteet arvon osoittamisessa.

Julkistettujen yrityskauppojen määrät kasvussa Pohjoismaissa – Suomi yrityksien nettomyyjä
Tässä katsauksessa käsitellään 2016 ja 2017 ensimmäisten vuosipuoliskojen (H1 2016/2017) aikana julkistettujen yrityskauppojen määrän kehitystä (julkistuspäivämäärän mukaan), joissa ostettava yritys toimii Pohjoismaissa, mukaan lukien Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska. Ilman erityismainintaa tarkastelussa ovat siis yrityskaupat, joissa kohdeyritys on rekisteröity näihin maihin. Mukana ovat kaikki julkistetut yrityskaupat, jolloin pienimmät julkistamattomat kaupat jäävät tämän tarkastelun ulkopuolelle.

Edellytykset hyvälle yrityskaupalle
Yrityskauppa on usein ainutkertainen tapahtuma ja kaupan halutaan toteutuvan parhain mahdollisin ehdoin - niin taloudellisesti kuin muutenkin.Kuten mikä tahansa kaupan, myös yrityskaupan onnistuminen edellyttää aktiivista otetta –odottelu ei riitä hyvän lopputuloksen varmistamiseksi.

Yrityskauppa- ja toimialakatsaus – Uudet lihan korvikkeet haastavat lihan kokonaiskulutuksen kasvutrendiä
Nyhtökaurasta ja härkäpavuista puhutaan paljon, mutta niiden kulutuksella ei ole vielä ollut vaikutusta lihan kysyntään, joka on yhä kasvamassa. Suomessa lihaa kulutetaan selvästi alle EU:n keskiarvon. Eri lihojen osalta kysyntä tuntuu jatkavan kevyempien ja vaaleampien lihojen suuntaan lähinnä porsaanlihan, mutta myös punaisten lihojen kustannuksella.

Onko sinulla omistajatavoite?
Oletko määrittänyt tavoitteesi omistajana? Onko tavoitteet konkreettisia, määrällisesti ja laadullisesti mitattavia?

Yritysostoista kestävää kilpailuetua
Parhaiten menestyvät yritykset hakevat kasvua sekä orgaanisesti että yritysostoin. Onnistuakseen yritysoston pitää vahvistaa ostajan kilpailuetua. Yritysostoon liittyvä kokonaisuuden hallinta on avainasemassa kaupan onnistumisessa.

Kuinka löydät parhaan ostajan yritykselle
Yrityskauppa on usein ainutkertainen tapahtuma ja kaupan halutaan toteutuvan parhain mahdollisin ehdoin - niin taloudellisesti kuin muutenkin. Kuten mikä tahansa kaupan, myös yrityskaupan onnistuminen edellyttää aktiivista otetta.